«Вишнівськтеплоенерго»: реалії та перспективи опалювального сезону

«Вишнівськтеплоенерго»: реалії та перспективи опалювального сезону

Зовсім скоро опалювальний сезон в Україні добіжить свого кінця. Якщо не буде значних температурних коливань, він завершиться через кілька тижнів. Почнеться «гаряча» пора – підбиття підсумків та підготовка до нового сезону «весна-літо». Якою була зима для комунального підприємства «Вишнівськтеплоенерго» цього року ми запитали у його директора Трегуба Петра Володимировича.

Всі з тривогою очікували початку нового опалювального періоду: чи вистачить енергоресурсів, якими будуть ціни на газ, на теплопостачання. Зараз вже можна з упевненістю сказати, що Вишневе цей етап пройшло успішно. Що сприяло такому результату?

Трегуб Петро

Якщо підводити підсумки роботи за весь рік, то можна сказати, що зроблено дуже багато. Я зупинюсь на двох великих проектах, які вдалося реалізувати КП «Вишнівськтеплоенерго» з метою забезпечення містян теплом. По-перше, розпочато модернізацію і переведення одного з котлів на альтернативне паливо щепою, пелетами. Можу сказати, що таких котлів в комунальній теплоенергетиці України немає. Котел має велику потужність – 15 мегават і дозволяє економити до 5 млн. м3 газу. За добу спалюємо на ньому десь півтора вагони відходів лісу, це: сушняк, сухостій, обапол, який нам везуть з лісгоспів. Поки що він покриває тільки промислові та бюджетні навантаження. Плануємо, що десь із квітня він буде працювати і для населення і подача гарячого водопостачання буде проводитись саме із нього. В майбутньому робота в цьому напрямку дасть перспективу покращити обслуговування та зменшити тарифи за опалення. Зараз на котельні № 2 по вул. Чорновола ми плануємо запустити в експлуатацію ще один котел, який буде працювати на щепі і на дереві. З точки зору економії газу, це дасть можливість заощадити як підприємству, так і державі. Це дуже великий проект, який нам вдалося реалізувати і він вже працює. Звичайно, він дається нам нелегко, тому що такого аналогу в Україні ще немає. Ми постійно займаємося модернізацією цього котла, адже в процесі експлуатації виникають питання, які потребують його удосконалення. Зараз ми вже досягли великих успіхів, навколишнє середовище вже не забруднюється, зовсім мало золи, і багато інших моментів, які покращують його роботу.

Розкажіть про програму «Лічильник в кожний дім». Чи вона себе виправдала? Чи правда, що тепер оплата за тепло відповідає дійсності?

Встановлення лічильників - це другий великий проект, який ми запровадили на протязі минулого року і полягає він у повному забезпеченні житлових будинків тепловими лічильниками. Це також давалося нам не легко, адже ми все робили за власний кошт, при цьому не наймали інші бригади, підрядників, все робили своїми силами, аби мінімізувати витрати на їх встановлення, зробити все так, щоб містяни розраховувались тільки по теплолічильникам.

Сьогодні Вишневе одне з перших міст в Україні, яке на 100% забезпечене тепловими лічильниками.
Теплолічильник сам по собі не дає економії. Це прилад, який тільки обліковує теплову енергію. Але це потрібно і державі і нам, як підприємству, і жителям міста. Наприклад, процес встановлення лічильників показав, що одні мешканці сплачують за тепло 12 грн. за кв.м., мешканці іншого будинку – 15 грн., є будинки, де лічильник нарахував 20 і навіть 25 грн. за кв.м. Ми відкинули припущення про несправність приладів, адже вони зовсім нові, але звернули увагу на те, що будинки з великими показниками відкриті, в них не утеплені труби тощо. Тоді ми почали ці проблеми усувати, робити модернізацію будинків. А щоб мешканці міста не відчули значної різниці в оплаті за тепло, звернулися до міської ради, до депутатів з проханням надати доплату з різниці в тарифах по тих будинках, де показники лічильників перевищували норму. Було зроблено зріз і частину коштів відшкодовували за рахунок місцевого бюджету. Якщо у грудні це було 300 тисяч гривень, у січні – 200 тисяч, то у лютому – 50 тисяч гривень. У нас є можливості зробити так, щоб теплолічильники рахували тільки реальні затрати. Але багато чого залежить і від самих мешканців.


Зараз, зі зростанням ціни на газ, підвищуються і тарифи. Чи допоможе зекономити на опаленні процес тепломодернізації? Що ви можете порадити вишнівчанам, аби вони не переплачували за тепло?

Як відомо, показники лічильників перераховуються на квадратні метри, котрі займають наші мешканці в своїх квартирах. І з цим виникають великі проблеми. Наприклад, раніше, якщо ваш сусід ставив собі додаткових дев'ять секцій і відкривав при цьому вікна, ви не звертали на це уваги. Але тепер за додатково встановлені системи опалення в одній квартирі доведеться сплачувати всім мешканцям будинку. Також, якщо у вас в цьому будинку відкриті вікна, не зачинені двері, підвали, лічильник це все рахує, а тому мешканцям необхідно подивитись і зробити інвентаризацію - де жарко, де встановлені додаткові радіатори. Їх треба буде демонтувати, або поставити коефіцієнт 1.2., 1.3, щоб такі користувачі за 28-30 °С у квартирі сплачували на 30% більше, щоб за спожите тепло платили не сусіди, а вони самі. Сьогодні у нас є дуже багато активістів, жителів Вишневого, які вникають у всі ці проблеми, при цьому не просто звинувачують нас у великих тарифах, а вивчають це питання, радяться, що зробити, щоб платити менше. Ми зараз багато працюємо над цим. На тому тижні, наприклад, відбулася нарада з мером міста Іллєю Діковим щодо проведення термомодернізації житлових будинків. Термомодернізація – це заходи з утеплення будівлі та модернізації інженерних систем із метою приведення у відповідність до сучасних вимог. При цьому відбувається заміна вікон, утеплення дахів, підвалів тощо. Це – кардинальні заходи і досить дорогі, але це дасть можливість при зростанні ціни на газ, на тепло на 50% зменшити подачу тепла на кожний будинок. Наприклад, якщо сьогодні будинок за місяць спожив 100 гігакалорій тепла і люди за нього сплатили, то після утеплення він споживатиме 50 гігакалорій і люди будуть платити тільки за 50.

Як відомо, проблема регулювання тепла у квартирах є не менш важливою. Що ви плануєте робити у цьому напрямку? І чи взагалі можливо вирішити цю проблему?

Так, дійсно. Ще одна проблема, яку виявили лічильники – це перехідний період такий, як зараз, коли за вікном +5 °С, а опалювальний котел працює на повну потужність. Багато мешканців звертаються з проханням зменшити температуру у квартирі, а тим самим і плату за опалення. Якщо висока температура, ви відкриваєте вікна і обігріваєте вулицю. Цього не повинно бути і ми над цим працюємо, напружено працюємо. Поки що важко сказати, як ми вийдемо із цього положення. Те, що сьогодні пропонується в Україні і Європі для вирішення цієї проблеми, а саме будівництво індивідуальних теплових пунктів (ІТП), я вважаю недоцільним. Один тепловий пункт для одного 9-ти поверхового будинку коштує 300-400 тис. гривень, в залежності від потужності. Він обладнаний насосами, регуляторами, теплообмінниками тощо. Поставивши такий пункт, ми будемо мати ідеальне регулювання температури, але тут ми наражаємося на інше – великі кошти для його придбання та обслуговування. Адже їх потрібно постійно експлуатувати, щороку витрачати кошти на промивання теплообмінників, на заміну насосів, регуляторів, які вже з першого дня можуть виходити з ладу, давати перебої у роботі. Якщо купувати дороге обладнання, це вже буде коштувати 500 тис. гривень, дешеве – 300 тисяч гривень. Такий тепловий пункт розрахований на 50 років, скільки служить будинок, стільки ж і ІТП повинно працювати. Це велика проблема, а тому обіцяти містянам, що ми зробимо ідеальне погодне регулювання, в залежності від температури за вікном, поки що не можемо. До того ж таке устаткування є досить збитковим, хто за нього буде платити ніхто не знає, а «повісити» обслуговування та експлуатацію теплообмінників на жителів будинків, як це планується в Україні, ми не можемо. Це неправильно, така система виявиться не підйомною для простих громадян.

На початку опалювального сезону багато мешканців скаржились на те, що вода у крані не відповідає температурним показникам. З чим пов'язана ця проблема, і як Ви плануєте її вирішити?

Для того, щоб відповісти на ваше запитання, я хотів би дещо пояснити. Опалювальний котел працює 6 місяців на рік, з них тепла погода триває десь 3 місяці. Якщо взяти зовнішню температуру від -2 °С до -20 °С, то все регулюється на котельні, а коли за вікном 0 °С, +6 °С котельня не може здійснити таке регулювання, тому що ми зав'язані на гарячому водопостачанні. Зараз ми плануємо, як розділити гаряче водопостачання, зробити його більш ефективним, щоб при низькій температурі виходу теплоносія з котельні, припустимо, 50 °С, якимось чином зберегти ці 3 місяці гаряче водопостачання. Поки що ми балансуємо між температурою батареї і температурою води у крані. Якщо менше опалюємо батареї, мешканці скаржаться, що сплачують не за гарячу, а за теплу воду, повертаємо температуру води, незадоволені тим, що дуже гарячі батареї і доводиться відкривати вікна. Нам потрібно це все відлагодити, збалансувати. Ми шукаємо ці шляхи, думаємо, як це зробити. Вже відпрацьовуємо один такий варіант. Це встановлення погодних регуляторів меншої вартості і більш ефективних. Я думаю, що за літо ми відпрацюємо так, щоб наступний опалювальний сезон, як мінімум, половина міста вже була оснащена такими регуляторами.

І наостанок – поділіться з читачами Вашими планами, адже не за горами новий опалювальний сезон, а невирішених проблем вистачає…

Наші плани – це постійне покращення обслуговування населення, щоб містяни були задоволені послугами, які ми їм надаємо. Поки що ми з цим завданням справляємось. Вишнівчани можуть бути впевнені, що «Вишнівськтеплоенерго» їх не підведе і зробить все можливе аби в непростих економічних умовах надавати якісні послуги при максимально раціональному використані енергоресурсів. В цьому питанні ми завжди відкриті для спілкування і чекаємо від небайдужих містян пропозицій, як здешевити надання наших послуг. Попереду літо, за цей час ми плануємо провести модернізацію будинків, вжити ряд заходів, які дозволять значно знизити оплату за опалення, також на меті - інвентаризація будинків на предмет опалення, модернізація та утеплення підвалів, труб.

Окремо хочу подякувати вишнівчанам, які свідомо, з розумінням підходять до вирішення проблем, які постають перед нами. Адже наше завдання - надати якісні послуги, ми не встановлюємо ціни на газ, це робить держава. Але не дивлячись на високі тарифи, на сьогоднішній день сплатили за опалення 86% містян. Я майже впевнений, що цей показник є найбільшим в Україні. Вважаю, що таким чином, вишнівчани показують нам свою вдячність. Я думаю, що до кінця травня ми вийдемо на 100%, як завжди. Я в цьому плані оптиміст.

Розмову вела Світлана ЯРЕМЕНКО

  • 10:35
  • 2334
Сергій
Сергій 21:48 #
Доброго вечора всім! Але нажаль він зовсім не добрий. Прошу пояснити що саме спонукало шановних карманичів нашої дорогої влади, відключити гаряче водопостачання по місту? Тим більше без попередження? Чому вимагаєте від мешканців своєчасної оплати за комунальні послуги, а замість якісної послуги отримуємо холодну воду в крані. До яких пір буде це свавілля?
Леха 09:52 #
А не думали бойлер поставить и платить 13 грн/куб, вместо 50?
Сергій
Сергій 10:08 # +1
Так ведь вопрос не в бойлере. Вопрос в в том, до каких пор население города буду считать за быдло (извините за выражение). Вы попробуйте не оплатите за месяц-два горячую воду, что Вам скажут? Пользуйтесь бойлером? Вам мозги вынесут почему не оплачено. А почему в обратном случае, когда оплачиваем все вовремя, захотели безосновательно отключили, захотели включили… Лично меня это не устраивает!
Neec 21:25 #
Ну и самое главное — где новость с разъяснением, почему воды нет? Всякие праздничные расписания — это пожалуйста, победные реляции — аж бегом, а как произошло ЧП городского масштаба, так молчок. А ведь внезапное отключение воды — это топ-новость для нашего города!
Дмитрий 11:50 #
Почему нет горячей воды? Когда включат гарячую воду?
Завантаження...